Retourneren & Ruilen

Retourneren & Ruilen

Het is mogelijk om aangeschafte producten te retourneren en/of om te ruilen bij FRYSCOM. Om duidelijkheid te krijgen over onze werkwijze, procedures en voorwaarden, daarvoor kun je het beste onderstaande informatie doornemen.

 

Voordat je gaat retourneren

Wij adviseren je, voordat je overgaat tot retourneren, even contact met ons op te nemen. Het team van FRYSCOM helpt je graag om eventuele vragen te beantwoorden en/of problemen op te lossen.

Je kunt ons daarvoor het beste bereiken via een ticket in je online account, het online contactformulier of mailen naar [email protected] Wij streven er naar om binnen 24 uur te reageren en met een passende oplossing te komen.

Het is in voorkomende situaties altijd beter eerst contact te zoeken, voordat je gaat retourneren. Wij kunnen ontvangen retourzendingen in de meeste gevallen sneller verwerken en oplossen, wanneer er vooraf contact is geweest.

 

Retouren procedure

Een aankoop, of een deel daarvan, kan als retour het beste aangemeld worden via je account op onze website. De daarvoor te volgen stappen staan hieronder vermeldt:

Te volgen stappen:

  1. Je gaat naar je account en meldt de retour daar aan.
  2. Volg de stappen van het retourproces. Je hebt dan binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag teruggestort op je rekening.
  3. Mocht je geen account hebben aangemaakt tijdens je bestelling, dan is het mogelijk om je retour aan te melden via [email protected] of via ons contactformulier op de website. Vermeld daarbij duidelijk je factuurnummer, de reden van retourneren en welk product je wilt retourneren. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
  4. Plaats, indien nodig, een nieuwe order op onze website, daarmee heb je het juiste product het snelste in huis.

 

Retourformulier (RMA)

Wanneer je een retourzending naar ons gaat sturen, dan is het erg handig dat wij weten wat het doel is van de retourzending en waarom je het product aan ons terugstuurt. Verder willen wij graag weten van wie de retourzending afkomstig is, zodat wij deze aankoop terug kunnen vinden in onze administratie. Voor deze benodigde informatie hebben wij een retourformulier opgesteld wat hieronder is te downloaden:

Retourformulier

Zodra wij je retourzending hebben ontvangen, krijg je bericht over de verdere afhandeling ervan. Het is mogelijk dat FRYSCOM contact met je zal opnemen wanneer er eventuele vragen zijn over je retourzending. Ook kan het zijn dat FRYSCOM een oplossing en/of alternatief heeft voor je probleem.

 

Herroepingsrecht

Het is mogelijk dat je, om een voor jou belangrijke reden, af wilt zien van een aankoop. FRYSCOM hanteert in het kader van de Wet Kopen op Afstand een herroepingstermijn van 14 dagen voor consumenten. Binnen 14 dagen na je aankoop kan het product, zelfs zonder opgaaf van reden, geretourneerd worden, dit is wettelijk bepaald.

Je kunt een product dat je terug wilt sturen onder het herroepingsrecht op dezelfde manier aanmelden zoals ook is aangegeven bij retouren procedure.

Wanneer je het volledige aankoopbedrag, dit is inclusief de betaalde verzendkosten bij aankoop, terug wilt ontvangen dan zijn er een aantal zaken belangrijk om te weten / uit te voeren.

Deze zijn:

  • Het product dient zo goed mogelijk verpakt te zijn met een omdoos, zoveel mogelijk in originele verpakking, met alle meegeleverde accessoires;
  • Plak geen extra stickers, plakband, tape en etiketten en dergelijke op de verpakking van het product;
  • je blijft zelf verantwoordelijk voor de retourzending en de retour goed en zorgvuldig terug te sturen. Wij adviseren je dan ook om je product(en) verzekerd te verzenden;
  • Je bent zelf aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering van het product, wat het gevolg is van het gebruik van het product, dat verder gaat dan wat er nodig is, om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen;
  • Bij een vastgestelde beschadiging, wat het gevolg is van het gebruik van het product, wat verder gaat dan wat er nodig is om deze aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen, dan zullen wij deze waardevermindering in mindering brengen op het te crediteren bedrag. Uiteraard word je hier vooraf over geïnformeerd;
  • Voeg aan de retourzending ons retourformulier toe. Dit zorgt voor duidelijke informatie en een sneller behandeling en verwerking van je retourzending;
  • De kosten die u maakt voor het retourneren worden door ons niet gecrediteerd. Producten die niet voldoende gefrankeerd zijn, of onder rembours worden aangeboden, zullen wij niet in ontvangst nemen.

 

Garantie en kwaliteit is vanzelfsprekend bij FRYSCOM

FRYSCOM staat voor de kwaliteit van de producten die wij verkopen. Wij garanderen dat elk geleverd product voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en gebruik. Voor geleverde producten geldt de garantie gelijk aan hoe deze door de fabrikant op haar producten wordt vastgesteld, uitgezonderd refurbished producten. Deze afgegeven garantie doet niets af aan de wettelijke rechten die je als consument hebt, en kan per product en aanschafprijs verschillend zijn.

Er is geen sprake van garantie wanneer slijtage normaal is tijdens het gebruik van het product en daarnaast ook in geval van een of meerdere van onderstaande situaties:

  • Wanneer het originele aankoopbewijs of ander betaalbewijs niet kan worden overlegd, is gewijzigd of onleesbaar is gemaakt. FRYSCOM is niet verantwoordelijk voor het kunnen tonen van dit aankoopbewijs;
  • Wanneer het product aantoonbaar niet gebruikt is volgens, en op, de door de fabrikant voorgeschreven wijze;
  • Wanneer het product beschadigd is door opzet, grove onachtzaamheid of nalatigheid en wanneer er sprake is van val-, stoot- en waterschade.

Zodra wij een product hebben ontvangen als garantie-aanvraag, dan zal onze serviceafdeling beoordelen of je recht hebt op reparatie, omruil of wellicht creditering, en dit in werking stellen. 

 

Voorwaarden

Elke retourzending is voor risico van de koper. FRYSCOM is niet aansprakelijk voor beschadigingen of zoekgeraakte producten van, of uit, retourzendingen. Om deze reden adviseren wij je ten allen tijde om een track & trace-code bij PostNL of een eventuele andere vervoerder aan te vragen. Met een dergelijke track & trace-code kun je achterhalen waar een retourzending is gebleven. Bij het retourneren van duurdere producten is het aan te bevelen om bij het retourneren deze eventueel te verzekeren. Als klant blijf je zelf verantwoordelijk voor een correcte verpakking van de retourzending en het afleveren daarvan bij FRYSCOM. Het vriendelijke verzoek van ons is om zoveel mogelijk de originele verpakking te gebruiken bij het retourneren, uiteraard is dit alleen mogelijk wanneer je deze nog hebt.

 

Retouradres:

FRYSCOM
Waldheem 23
9113 PS Wouterswoude

Je kunt, indien nodig, alvast een nieuwe bestelling plaatsen op onze website www.fryscom.nl. je krijgt van ons het aankoopbedrag van de vorige aankoop binnen 14 dagen teruggestort op je rekening.

Met deze werkwijze heb je het nieuwe product het snelst in huis.

 

Vragen over service en retourneren

Wanneer je een vraag hebt over garantie, een geretourneerd product of wellicht een andere servicevraag? Neem in die gevallen direct contact op met onze serviceafdeling via [email protected]

 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »